سبد خرید

آماده شدن برای تعطیلات به سبک مونته‌‌سوری

آماده شدن برای تعطیلات به سبک مونته‌‌سوری

من عاشق این وقت از سال هستم. بیرون هوا خنک است، هوا خیلی زود تاریک می‌شود، چراغ‌های جشن در کنار خیابان‌ها روشن می‌شوند – یک زمان دوست‌داشتنی از سال برای دنج بودن محیط داخل و یک زمان عالی از سال برای برپایی آیین‌ها در خانواده‌تان. (با عرض پوزش از کسانی که در آب و هوای گرم تر هستند – من حدس می زنم که مراسم شما شامل آفتاب بیشتری باشد!)

رسوم بخش بزرگی از تاریخ بشر است. آنها با فرهنگ شما، زمان و مکان شما در تاریخ ارتباط دارند. بنابراین بیایید نگاهی به ایجاد آیین‌ها در خانواده‌هایمان بیندازیم، به ویژه در اواخر سال.

شما را نمی‌دانم، اما می‌خواهم به خانواده‌ام نشان دهم که فصل جشن فقط یک تعطیلات تجاری نیست. بلکه برای صمیمی بودن با خانواده است. برای اینکه به همدیگر نشان دهیم که به افراد خانواده اهمیت می‌دهیم. برای نشان دادن قدردانی و با هم خاطره ساختن.

آداب و رسوم برای کودکان خردسال بسیار مهم است و احتمالاً چیزهایی هستند که آنها در بزرگسالی با حس خوب به گذشته نگاه خواهند کرد. آیا الان که یک بزرگسال هستید چیزهایی در مورد جشن‌ها و عیدها به خاطر دارید؟ چیزی بود که خوردی؟ عمه دیوانه ای بود که برای خانواده آهنگ می خواند؟ آیا برای یکدیگر هدیه می‌گرفتید؟

این خاطرات خیلی قوی هستند و امروز می توانیم در مورد نوع آیین هایی که دوست داریم با خانواده خود بسازیم فکر کنیم.

انواع آیین های تعطیلات را امتحان کنید.
در اینجا به چند مورد اشاره کردم؛ انواع مختلفی از آداب وجود دارد که ممکن است به این ترکیب اضافه کنید:

۱. ساختن
در این زمان از سال کاردستی‌های زیادی وجود دارد. دانه های برف کاغذی، زنجیر کاغذی، ساخت کارت برای دوستان همگی انتخاب های محبوبی هستند.
(تصویر شماره ۱)

۲. پخت
برای من، هیچ چیز بهتر از تماشای چسبناک شدن انگشتان و درست کردن شیرینی زنجفیلی با هم نیست. همچنین می‌توانید هدایای عالی درست کنید.
(تصویر شماره ۲)

۳. جشن گرفتن
همراهی کودکان برای چیدن میز غذای خاص شما، پختن غذاهای مورد علاقه فصلی و لذت بردن از یک وعده غذایی، روزهای جشن را به یاد ماندنی می کند.

۴. اشتراک گذاری
تماس گرفتن (صوتی یا تصویری) با پدربزرگ و مادربزرگ برای حفظ ارتباط. کودکان می توانند یاد بگیرند که برای هدایا تشکر کنند، از دیگران بپرسند که چگونه جشن گرفته اند و غیره.

۵. جمع آوری
ما مراسمی داریم که هر سال یک تزئین کریسمس جدید به درخت اضافه می کنیم. این در حال تبدیل شدن به یک مجموعه تلفیقی با خاطرات سرگرم کننده زیادی است.
(تصویر شماره ۳)

۶. اهداء
کودکان را در اهدای برخی اسباب بازی ها یا لباس های قدیمی برای امور خیریه مشارکت دهید.

۷. ارسال
با فرزندانتان کارت درست کنید. مهر زدن، رد پا، یا چسباندن یک عکس باعث خوشحالی خانواده و دوستان می شود.

اگر والدینی با سنت های متفاوت هستید، فرصتی است تا بهترین ها را در خود بگنجانید و آیین های جدیدی برای خانواده خود بسازید.

نوشته: سیمونه دیویس
Simone davies

دیدگاه‌ها ۲


ارسال تیکت جدید